16 July 2012

Strikkegenser.......omsider ferdig :)

I påsken  så jeg denne på bloggen til Quiltefia.
Å så flott den ble genseren hennes.

 Jeg kjøpte garn og pinner å satte i gang.....
Men når jeg var kommet ett stykke på vei..... gikk jeg lei......


Plutselig en dag kom jeg på at dersom jeg økte i 
sidene også, i tillegg til framme, ville den få en fin A fasong....



Som tenkt så gjort.


Genseren ble også med korte ermer og uten lomme. 
Den ble i tillegg en god del videre enn modellen.


Men jeg må bare få tilføye at jeg liker den opprinnelige 
genseren også veldig godt. 
Men det ble litt mye plunder med fellinger og økninger og lomme...... 
så jeg valgte den litt lettere varianten ;)

Men en kan ikke se bort i fra at jeg strikker en til, slik den skal være. 
Det var kjekt å strikke fra halsen og ned.


Så nå er jeg veldig fornøyd at jeg omsider er kommet i mål.

Nå kan jeg begynne å sy igjen.

Takk for utrolig kjekke kommentarer dere legger igjen hos meg.

Klem

4 comments:

Rosine said...

Your sweater like it soo well. Blue & White is a wonderful combination.
And I've seen many things on your blog that is blue and white.
I love the colors too much!

Have it nice!

Rosine♥♥♥

Quiltefia said...

Hei!! Det ble en morsom variant!! Jeg synes du kom bra imål! Stiper er veldig moderne!! Hvis det er så viktig!!? Annek:-)

Lappeline ♥ said...

Kjempe fin...slik du har gjort det. Jeg stoppet også opp når jeg var kommet til lommen . Nå fikk jeg lyst å forsette men den ligger igjen hjemme.
Ønsker deg en fin dag

Klem fra meg

Quiltefeen said...

Den ble jo superfin!! :) Jeg har planer om å strikke den jeg også, men har kommet frem til at jeg må prøve å få ferdig noen ufoer først...
Sukk.... Ikke lett å ta seg sammen ang ufoer altså.. Så mye mer artig det er å starte på noe nytt!! :)
Ha en super dag..
Klem, Kristin