20 May 2012

Vimpler av det enkle slaget :)


Joda..... i går når jeg la meg kom jeg på denne ideen :)

Vimpler .......



 Jeg har laget en mal i papp, 
og tegnet  rundt malen på linstoffet.



 Deretter brettet jeg ned kanten øverst og 
sydde denne med litt store sting for hånd.

Kan selvsagt gjøres på maskin, 
men med sol ute var dette en kjekk liten uteaktivitet.



 Deretter klippet jeg ut noen hjerter med vlisofix strøket bak på stoffet
 (før jeg klippet)....
og så strøk jeg hjertene fast på vimpelen.
Enkelt og greit



 Den lille jobben som gjenstår er å sy rundt hjertene 
med litt store sting, også for hånd.

Så har du ikke symaskin eller har lyst til å holde på 
med håndsøm, så er dette en fin ting å gjøre :)



Jeg tror jammen jeg skal lage en til, og på den skal det være stjerner :) 


Jeg har trædd de på ett litt for tynt snøre, skal se om jeg ikke finner noe annet å tre de inn på, innen jeg henger de opp. 


Jammen ble det en fin dag, herlig å sitte ut og ta en 
kopp te nå i kveld også :)


Så er jeg straks klar for en nye uke, det er meldt om 
sommertemperaturer og det skal bli herlig :)

Ønsker deg en fin uke.

Klem

9 comments:

Siri said...

Jeg storkoser meg med innleggene dine. Gjensidig inspirasjon, dette her. Kunne godt tenke meg å lage en sånn en og, jeg. Kanskje ha den på verandaen? Det må jeg tenke over da jeg legger meg i kveld:-)Søte blomster også! Siri

Barbros lille atelier said...

Skjønne hjertevimpler!!

Lappeline ♥ said...

Så flotte..... og vimpler har faktisk vært i mine tanker i dag også...har hatt litt tid nå i kveld med symaskinen og sydd i rødt :)) ti hi :))

tenkte på å ta maskinen ut jeg da :))

Fin ukesatrt til deg

Klem

Lilla dør said...

Fine og kreative vimpler. Likte godt blomsterene dine og. Fiola og terracottapotter er fint i hop. ha ei fine veke. klem

Lappeline ♥ said...

Kjekt med hånd søm også da ....det glemte jeg å si. Åh de koppene dine er så fine .....

Klem igjen

Quiltefia said...

Hei!! Bra ide å komme på!! Jeg liker det at du kommer på det etter at du har lagt deg!!:-) Det er bra for da er det iallefall kreative hyggelige tanker i hodet ditt!! Vimplene var søte, jeg kan lage noen for å ha på hytta!! der passer det med vimpler........Ha en fin dag!! AnneK:-)

Therese said...

Kjempe søte!

hjertemynthe said...

Dette var en lekker vimpel, skikkelig gjennomført, og så for hånd da! :) Nydelig blogg du har!

liven said...

Så søøte disse var :)
Og koppene din er også så fine !

Ønsker deg en flott pinse :)